Jiří Janeček

Mít vlastní blog? Nemít vlastní blog?

11. 04. 2011 16:30:33
Pro vytíženého manažera je někdy těžké najít v přeplněném diáři alespoň deset minut, které by měl pro sebe a já nejsem výjimkou. Přesto mě prostor pro svobodné, necenzurované a ryze osobní vyjádření myšlenek, pocitů a názorů už dlouho láká. Většina z Vás mě vnímá především jako generálního ředitele jednoho z nejdiskutovanějších médií v zemi.

Jako člověka, jehož jméno se v médiích skloňuje ve všech pádech. Samozřejmě nemám radost z toho, že je to spíše v negativních souvislostech a přitom se často jedná o naprosté lži a manipulace. Chápu, že je trochu i moje chyba. Snažím se od svého prvního zvolení změnit tvář televize veřejné služby, dát jí nový obsah i klíč k budoucnosti. Při tom všem jsem nějak zapomněl, jak se moderně říká, budovat si svoji image, a tak mi ji vlastně vybudovali jiní.

Před časem mě například jeden bulvár vyobrazil jako piráta s jedním okem a papouškem na rameni. Řada lidí mě zejména pod vlivem bulváru právě takto vidí. Rozhodl jsem se, že se to pokusím alespoň trochu napravit a ve svých občasných článcích Vám nabídnu své postřehy, názory, ale i komentáře k tomu, co se objeví v tisku a jak to je doopravdy.

Česká televize má, stejně jako já, řadu zapřisáhlých odpůrců, ale pevně věřím, že mnohem větší skupinu příznivců. Názory obou těchto táborů mě zajímají a už teď vidím ty plamenné diskuse, které se zřejmě rozběhnou již s prvním článkem na mém blogu. Všichni ti Batmanové, Džejárové, Pusinky, Bondové a další anonymové skrytí pod nejrůznějšími nicky rozjedou své oblíbené on-line bitvy. Jsem optimista a věřím, že dokud stojí Česká televize lidem za diskusi, má svoji cenu a opodstatněnost.

A co mě vlastně nakonec přesvědčilo k tomu, že píšu tyto řádky? Chtěl bych se podělit o lidskou radost třeba z úspěchů pořadů i tvůrců České televize při nedávném předávání ocenění TýTý, protože celkem sedm slavných zrcadel si odnesli právě oni. Je velmi dobře, že České televizi se daří jít cestou, kterou zaujme diváky i přes silné konkurenční prostředí komerčních televizních stanic. Každý člověk je rád, když práce, kterou dělá a věnuje jí úsilí, čas a energii, přinese výsledky. I já se raduji, někdy z maličkostí, jindy z podařených výsledků, ať už se něco vydaří mně nebo mým kolegům. Proto jsem nesmírně rád, že mnoho tvůrců a osobností pracujících s velkým nasazením pro Českou televizi dostalo oficiální ocenění za jejich výkony. Tato zpětná vazba je pro každého z nich důležitá a i já ocením, najde-li si můj blog své čtenáře, kteří se touto cestou dozvědí informace a aktuální stanoviska bez zkreslení médií.

Autor: Jiří Janeček | karma: 11.88 | přečteno: 1520 ×
Poslední články autora